Nosaltres fem activitats de presentació utilitzant la tècnica de Role-Playnig, dramatització interpretada amb rols. En aquesta presentació participen els padrins de l’alumnat nouvingut, així es sensibilitzen i prenen consciència de la situació del nen o nena que acaba d’arribar. I després ho expliquen a l’hora de tutoria a la seva classe, és una pràctica d’inclusió, més allà de la integració.
Els nens es posen a la pell per exemple d’en Mahamed , arriben a Gàmbia perquè els seus pares han anat a treballar, i a l’escola ningú l’entén, tothom parla una llengua molt entranya (es desenvolupa les escenes preparades) ..., es torna a representar la mateixa història i ara la rebuda dels nostres companys és en català, els nens d’aquella escola han aprés a dir bon dia en català o, simplement, hola benvingut, han aprés una frases que ha produït una acollida càlida, oberta ... llavors aquí fen assemblea (padrins i tots els fillos/es) i construïm coneixements.
Aquesta pràctica permet que l’alumnat sigui més empàtic cap l’arribada de l’alumnat nouvingut i desenvolupin diferents habilitats socials.
La presentació de l’alumne es fa amb una frase dels seu idioma, amb els padrins vam fer un petit diccionari amb frases de les diferents llengües que hi ha a l’escola, que varem distribuir per totes les aules. Aquest diccionaris els van fer padrins i fillols, i és una manera de fer una acollida càlida. Quan arriba un nen nou a la classe prepara una frase per presentar al nou company, un aplaudiment, un escrit ... (recollit al nostre pla d’acollida)
Procediment:
Preparació de la representació
Representació – dramatització
Discussió – reflexió grupal
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada