Procés del treball (realització PWP)
Es proposa en una assemblea de padrins (que es realitza quinzenalment a l’aula d’acollida) presentar conjuntament amb els fillols (alumnat nouvingut) diferents indrets de Tossa de Mar.
Decidim treballar amb grups cooperatius (padrins i fillols) triant ells l’indret que volen treballar i presentar en el Power Point (PWP). A partir d’aquets moment comença el treball en equip: buscant informació, fent fotos, prenen decisions conjuntament, organitzant la informació, tractant imatges (treballant les quatre habilitats lingüístiques)...
Una vegada recopilada la informació i organitzada, comencem:
1. Tractem les imatges amb el programa Microsoft Office Picture Maneger
2. Comencem a crear el PWP triant el disseny que més ens agrada. Inserim les imatges (fotos) en les diapositives corresponent, així com el text (creant el quadres de text) i, finalment, ho desem com a presentació ppt.
3. Per pujar-ho al nostre bloc de Padrins (dins de l’AA) necessitem un codi html, per això, utilitzem el programa Camaleó. Aquest programa permet pujar el PWP i
transformar-lo amb un “embet”. Aquesta transformació ens permet veure i publicar el projecte “indrets de Tossa de Mar” com una presentació de fotos al blog.
4. Finalment ho publiquem al blog com a nou arxiu
Segona part del projecte: La sortida al poble
Fem un muntatge amb les fotos
Pràtiques inclusives
En aquest blog parlarem de les funcions i actuacions dels padrins, de les seves pràctiques inclusives.
Els padrins faciliten la inclusió dels nouvinguts a la nostra comunitat educativa. Parlem d'inclusió perquè volem anar més enllà de la integració, perquè no només ens preocupa si el nen/a que arriba nou/va està dins del grup, sinó quin és el seu benestar personal i social en el seu grup, a l'escola, i més enllà...
Les pràctiques dels padrins ens permet indagar i valorar com es troben els nouvinguts/des dins del seu grup, si tenen amics, com són les seves relacions, si participen en la vida escolar, si tenen un tracte d'igualtat, si es senten estimats, i són respectats com a persones úniques que són.
La inclusió és un procès, per això, ens posem en moviment i, amb aquest blog, volem promoure i compartir les nostres pràctiques.
Els padrins faciliten la inclusió dels nouvinguts a la nostra comunitat educativa. Parlem d'inclusió perquè volem anar més enllà de la integració, perquè no només ens preocupa si el nen/a que arriba nou/va està dins del grup, sinó quin és el seu benestar personal i social en el seu grup, a l'escola, i més enllà...
Les pràctiques dels padrins ens permet indagar i valorar com es troben els nouvinguts/des dins del seu grup, si tenen amics, com són les seves relacions, si participen en la vida escolar, si tenen un tracte d'igualtat, si es senten estimats, i són respectats com a persones úniques que són.
La inclusió és un procès, per això, ens posem en moviment i, amb aquest blog, volem promoure i compartir les nostres pràctiques.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada