Pràtiques inclusives

En aquest blog parlarem de les funcions i actuacions dels padrins, de les seves pràctiques inclusives.
Els padrins faciliten la inclusió dels nouvinguts a la nostra comunitat educativa. Parlem d'inclusió perquè volem anar més enllà de la integració, perquè no només ens preocupa si el nen/a que arriba nou/va està dins del grup, sinó quin és el seu benestar personal i social en el seu grup, a l'escola, i més enllà...
Les pràctiques dels padrins ens permet indagar i valorar com es troben els nouvinguts/des dins del seu grup, si tenen amics, com són les seves relacions, si participen en la vida escolar, si tenen un tracte d'igualtat, si es senten estimats, i són respectats com a persones úniques que són.
La inclusió és un procès, per això, ens posem en moviment i, amb aquest blog, volem promoure i compartir les nostres pràctiques.

ET TROBEM A FALTAR, KIARA

Les padrines Ivet i Maria, escriuen en representació de tots a la Kiara.
Ja fa aproximadament dues setmanes que vas marxar i tots et trobem a faltar

Tossa, 12 de desembre, 2008

Hola, Kiara!
Com et va per Blanes? Ja tens molts amics a la nova escola?
Per cert, a quina escola vas? Et trobem molt a faltar, i per això volem saber notícies teves. A quin barri vius de Blanes, i com és? I el nou professor o professora? Hi ha aula d'acollida? Com t'han rebut?
Esperem que t'adaptis tan bé com aquí a Tossa, i que ens escriguis al més aviat possible.
Una abraçada i petons dels companys, companyes, mestres de 6è-B del CEIP Ignasi, Melé i Farré de Tossa de Mar i Tutora d'aula d'acollida.