Pràtiques inclusives

En aquest blog parlarem de les funcions i actuacions dels padrins, de les seves pràctiques inclusives.
Els padrins faciliten la inclusió dels nouvinguts a la nostra comunitat educativa. Parlem d'inclusió perquè volem anar més enllà de la integració, perquè no només ens preocupa si el nen/a que arriba nou/va està dins del grup, sinó quin és el seu benestar personal i social en el seu grup, a l'escola, i més enllà...
Les pràctiques dels padrins ens permet indagar i valorar com es troben els nouvinguts/des dins del seu grup, si tenen amics, com són les seves relacions, si participen en la vida escolar, si tenen un tracte d'igualtat, si es senten estimats, i són respectats com a persones úniques que són.
La inclusió és un procès, per això, ens posem en moviment i, amb aquest blog, volem promoure i compartir les nostres pràctiques.

7a activitat "voltem pel món"


Preparació de les preguntes de comprensió.
Al llarg d’aquesta etapa us proposem fer un “tomb” pels diferents llocs del món, les seves imatges, paisatges, persones...
Hem triat dos vídeos:
El vídeo d’un personatge, el “Rodamón ballarí”
El vídeo “Animals i canvi climàtic”




Una vegada heu vist i escoltat amb atenció aquests vídeos, o al mateix moment que els veieu, us proposem un seguit d’incògnites o preguntes a resoldre, a través d'un treball individual i en equip. Una vegada teniu consensuades les respostes a les preguntes del conte, les prodreu introduir al Quadern virtual autocorrectiu que estarà disponible el dimecres 11 de febrer i podreu comprovar les respostes.