Pràtiques inclusives

En aquest blog parlarem de les funcions i actuacions dels padrins, de les seves pràctiques inclusives.
Els padrins faciliten la inclusió dels nouvinguts a la nostra comunitat educativa. Parlem d'inclusió perquè volem anar més enllà de la integració, perquè no només ens preocupa si el nen/a que arriba nou/va està dins del grup, sinó quin és el seu benestar personal i social en el seu grup, a l'escola, i més enllà...
Les pràctiques dels padrins ens permet indagar i valorar com es troben els nouvinguts/des dins del seu grup, si tenen amics, com són les seves relacions, si participen en la vida escolar, si tenen un tracte d'igualtat, si es senten estimats, i són respectats com a persones úniques que són.
La inclusió és un procès, per això, ens posem en moviment i, amb aquest blog, volem promoure i compartir les nostres pràctiques.

Activitat 9 de "voltem pel món"




"Una visita a casa nostra "

Proposta de feina per la quinzena: del 20 de febrer al 6 de març

Preparació de les preguntes de comprensió.
Al llarg d’aquesta etapa us proposem fer un “tomb”, una visita per Catalunya, les seves imatges, paisatges, persones...
Hem triat un vídeo:





Una vegada heu vist i escoltat amb atenció aquest vídeo, o al mateix moment que els veieu, us proposem un seguit d’incògnites o preguntes a resoldre, a través d'un treball individual i en equip. Una vegada teniu consensuades les respostes a les preguntes del conte, les prodreu introduir al Quadern virtual autocorrectiu que estarà disponible el dimecres 25 de febrer i podreu comprovar les respostes.