Pràtiques inclusives

En aquest blog parlarem de les funcions i actuacions dels padrins, de les seves pràctiques inclusives.
Els padrins faciliten la inclusió dels nouvinguts a la nostra comunitat educativa. Parlem d'inclusió perquè volem anar més enllà de la integració, perquè no només ens preocupa si el nen/a que arriba nou/va està dins del grup, sinó quin és el seu benestar personal i social en el seu grup, a l'escola, i més enllà...
Les pràctiques dels padrins ens permet indagar i valorar com es troben els nouvinguts/des dins del seu grup, si tenen amics, com són les seves relacions, si participen en la vida escolar, si tenen un tracte d'igualtat, si es senten estimats, i són respectats com a persones úniques que són.
La inclusió és un procès, per això, ens posem en moviment i, amb aquest blog, volem promoure i compartir les nostres pràctiques.

Què és el projecte espurna per nosaltres ...


Aquest es el redactat que vam fer nosaltres per espurna
i el volem compartir amb tot vosaltres

Per nosaltres és un espai per als alumnes i professors que proporciona un ampli ventall de recursos, propostes, línea de treball, cooperació en xarxa... que ajuda en el procés d’ensenyament i aprenentatge, especialment per atendre la diversitat d’alumnes, i en el creixement personal i professional del professor. Personalment, m’ajuda a reflexionar sobre la meva pràctica educativa i millorar-la.

Les noves tecnologies, un dels recursos més potents d’aquest ampli ventall que ofereix Espurna (gràcies a la col·laboració de tothom), impulsa la participació en metodologies inclusives, donant resposta a la diversitat d’alumnes que tenim en la nostra aula d’acollida, és a dir, donant resposta a cadascú d’ells.

La participació en l’activitat “els craks ” potencia que l’alumnat destacat n’esdevingui protagonista del seu aprenentatge. Aquest reconeixement es traspassa a totes les aules ordinàries, gràcies als padrins dels nouvinguts (els nous Tossencs) que fan de pont entre l’aula d’acollida i l’aula ordinària i, paral·lelament, és el suport emocional i acadèmic del nou nen o nova nena. La valorem molt positivament, ja que ajuda a millorar o/i reforçar l’autoestima i autoconcepte de l’alumnat.

Pel que fa la participació del “poemes de Joana Raspall”, permet que dins de l’aula d’acollida, nens i padrins tinguin una activitat més que els hi permet interactuar i posar en ús la llengua vehicular de l’escola, al capdavall, la llengua només s’aprèn fent ús de la mateixa, no? Paral·lelament, ajuda a continuar creant un vincle afectiu i treballant les diferents intel·ligències (amb l’ús de les TIC i TAC), fent nens i nenes competents.

Per sintetitzar, per nosaltres és un espai col·laboratiu i funcional per tots.

Des de l’aula d’acollida de Tossa us donem les gràcies i moltes felicitats per la feina.