Pràtiques inclusives

En aquest blog parlarem de les funcions i actuacions dels padrins, de les seves pràctiques inclusives.
Els padrins faciliten la inclusió dels nouvinguts a la nostra comunitat educativa. Parlem d'inclusió perquè volem anar més enllà de la integració, perquè no només ens preocupa si el nen/a que arriba nou/va està dins del grup, sinó quin és el seu benestar personal i social en el seu grup, a l'escola, i més enllà...
Les pràctiques dels padrins ens permet indagar i valorar com es troben els nouvinguts/des dins del seu grup, si tenen amics, com són les seves relacions, si participen en la vida escolar, si tenen un tracte d'igualtat, si es senten estimats, i són respectats com a persones úniques que són.
La inclusió és un procès, per això, ens posem en moviment i, amb aquest blog, volem promoure i compartir les nostres pràctiques.

Tens un amic? Doncs explica quelcom que hagi fet un amic per tu

ALEX
Hola em dic Alex i vinc de Veneçuela, tinc vuit anys i ara us explicaré la història del meu amic. El meu amic es diu xiao- bo, és el meu padrí i m’ajuda molt, per exemple:
· Ajuda a fer exercicis dels llibres que no ser fer
· A llegir en català (la Xènia també)
· Comparteix els seus llibres amb mi
· A l’hora del pati ens fem companyia, normalment el vaig a buscar jo, perquè a vegades està sol, i després anem amb als altres nens...
M’ajuda molt, estic molt content que sigui el meu amic i el meu padrí.


MAHAMED
Una vegada un dia el meu company, el meu padrí, que és un nen que m’ajuda a tot, i es diu Jose Manuel. Em va ajudar a fer amics quan vaig arribar a l’escola, a no estar sol a l’hora de l’esbarjo , a compartir el llibres... últimament estem treballant a classe els adjectius, i el meu padrí m’està ajudant molt, perquè seu al meu costat i m’explica. Ah! Jo em dic Mahamadou i vinc de Gàmbia, tinc 10 anys i fa dos que estic a Tossa de Mar. He après moltes coses a l’escola, perquè jo no havia anat mai, però sobretot, perquè tinc molts amics.

MAX
Una vegada el dia de la Pau, m’havia descuidat la camisa blanca, el meu amic Dani m’havia dit que portaria una camisa per a mi. Quan en Dani em va portar la camisa tenia una felicitat molt gran. Jo sóc en Max i per lo que en Dani a fet li tinc que donar totes les gràcies del món, gràcies. Gràcies en Dani he pogut celebrar el dia de la Pau.

JOEL
El meu amic pau sempre juga amb mi tots els dies a l'hora de l'esbarjo.
M'agrada estar amb ell i també amb la Cristina i en David.
En Pau i jo: